bijna 24u op Trans-Siberische spoorlijn

22 juli 2014 - Perm, Rusland

Nu hebben we al aan de levende lijve kunnen ervaren hoe het is om met de Trans-Siberische Express te reizen.
...gisteren viel de eerste langere stop tegen, 2 ijskraampjes op een echt perron
...de 2de stop was helemaal anders, tussen de sporen, zonder perron, liepen oude vrouwtjes met bekertjes framboosjes, stekelbessen, uien, kruiden, komkommers,...
Sommige reden rond met een oude kinderwagen met pot gekookte aardappelen, kippebil, broodjes,... We stapten de trein terug op met 2 zakjes patatten, een broodje, een kippebil, 5 komkommers, 2 bekers frambozen en 2 pinten: ons avondeten met een Roycosoepje.
...buiten zien we veel groen, veel houten huisjes, pijpleidingen, wandelende mensen, fabrieken in verval
...we ontmoeten een Russische vrouw met klein schattig kindje en Poolse man
...mensen zijn rustig op de trein
...slapen viel ook nog wel mee, we werden wakker rond 8u
...een stop met winkeltje zorgde voor lekker ontbijt met melk, brood, worstjes, droge koekjes en cakejes, aangevuld met instant koffie en chocomelk en cornflakes uit onze zak
...en de trein rijdt alsmaar door
...ik amuseer mij vooral met loombandjes maken en spelen op de tablet en het rare is dat ik alles lekker vind
...Aster vindt het hier leuk en gezellig
...papa slaapt heel veel
...het landschap wordt heuvelachtig, de Oeral komt dichterbij
...de ganse trein doorlopen, een ervaring op zich, we passeren zeker 8 wagons waarin iedereen op elkaar ligt, druk, benauwd gevoel, warm en speciale geuren, een verademing om weer in onze coupé te komen
...ondertussen alweer 2u verder in de tijd
...restaurantwagon uittesten, een meevaller, alles vers, wel even geduld nodig voor alles op onze tafel verschijnt
...nu in Ekaterineburg
...we gaan onze 2de nacht in, op Milans uurwerk is het 20u (uur van België), bij ons 23u
...na 9u slapen worden we wakker, nog een uurtje en er is een stop van 15 minuten, net goed om ontbijt te zoeken: in 3 kleine winkeltjes vind ik een brood, water, salami en melk
...joepie, ons reisverhaal verschijnt terug op mijn gsm, hopelijk kan ik het straks doorsturen in Krasnoyarsk, binnen 5 minuten stoppen we daar, onze 3de nacht zit er op!

1. Martine:
    22 juli 2014
    zo te lezen echt de moeite om mee te maken, het eten soms wel een tegenvaller buiten thuis, maar dat nemen jullie er graag bij! Geniet toch maar van jullie samen zijn met al de impressies rondom. groetjes oma&opa
  2. Kelly:
    22 juli 2014
    Leuk om te lezen en mooie foto's!
    Geniet maar verder van de rust en al dat moois daar!
    Ben al benieuwd naar wat nog komen zal....

Vele groeten!