Irkutsk

27 juli 2014 - Irkoetsk, Rusland

Gisteren bracht een, inderdaad, wit, vrij roekeloos busje, ons terug naar Irkutsk. Opnieuw een tocht van 5u. Ons busje was weer goedgevuld, deze keer met Fransen en Russen. Het busje bracht ons tot bij onze homestay bij Galina. Daar zat Tatiana ons opnieuw op te wachten. Ze gaf ons wat uitleg over het programma en toonde onze 2 kamers. Galina liep ook rond en zorgde voor ontbijt. Een rijkgevulde tafel met pannenkoeken voor 20 man! Ze vertelde ons fier dat het huis waar we in verbleven, meer dan 100 jaar oud was en één van de beschermde houten huizen in de stad is. Deze morgen gidste een jong meisje, Marina, ons door een beregend Irkutsk, ze sprak perfect Engels. Heel aangenaam meisje en interessante tocht. Het verbaasde haar dat Milan zo geïnteresseerd was, waarop ze door Thomas gebombardeerd werd als mogelijke huwelijkspartner, ze beloofde dat ze op Milan zou wachten...:-) Nu nog wat vrije tijd in Irkutsk, het Siberische Parijs, wat shoppen en dan naar de gebouwen van de decemberisten, verbannelingen uit Europees Rusland. Deze avond gaan we opnieuw op de trein, deze keer voor een korte nacht, morgenvroeg stappen we alweer af in Ulan Ude.

1. Tanta barbara:
    27 juli 2014
    wanneer kunnen we dan kennismaken met ons toekomstig nichtje? :)
  2. Martine:
    29 juli 2014
    Ja, wel echt leuke momenten en veel - veel zien, dat zal vertellen worden.(kon op jullie laatste bericht niet reageren).
    Al wat russisch bijgeleerd? groetjes