Een dag in Chabarovsk

3 augustus 2014 - Chabarovsk, Rusland

Na het ontbijt reden we verder de stad in, richting Amur, de vaderrivier van Rusland. Eerst het regionaal museum bezoeken en het mooiste punt van de stad met zicht op de rivieren Ussuri en Amur, die samenvloeien in Chabarovsk. Daarna reden we richting zomerhuis, datsja. Gastvrouw Nina verraste ons met een lekkere Russische maaltijd. Echt de moeite om zo'n datsja te zien. De datsja's zijn de kleine huisjes in de natuur die de Russen in de Sovjettijd bouwden op het gratis stuk grond dat ze kregen. Nog eens naar de Amur en dan naar de markt, waar Elena ons de typisch plaatselijke producten toonde en liet proeven. Belangrijk, we zijn nu niet meer in Siberië, maar in het verre Oosten. Deze regio beslaat een heel groot deel van Rusland. De regio Chabarovsk alleen al is zo groot als Groot-Brittannië, Frankrijk en Denemarken samen en in dat gebied leven ongeveer 70 Siberische tijgers, naam is trouwens fout gekozen want in Siberië leven geen tijgers, enkel in het verre Oosten. In het museum zagen we nog veel typische, voor ons onbekende, dieren.