laatste dag in Chabarovsk

5 augustus 2014 - Chabarovsk, Rusland

Vandaag een dag zonder gids. Gisteren het zuiderse deel van de stad bezocht en een boottocht op de Amur. Nadien een uitgebreide Russische lunch in typisch Russisch restaurant, foto's spreken voor zich. Daarna reden we richting zoo waar we de dieren die in het Verre Oosten leven ook eens levend konden zien, maar na half uur rijden zien we een gesloten poort. Onze gids kreeg het toch voor elkaar dat we binnen mochten, we kregen zelfs een privé-bezoek met cadeautje voor kindjes op het eind. Ze waren super enthousiast.

De jongens rustten uit op appartement en de meisjes gingen shoppen. Dan samen gaan eten en nog wat rondhangen in het park. Deze morgen bracht Elena brood en nutella, dan nog naar militair museum, dat was open, maar toch gesloten om de éénn of andere reden. Dan naar kunstmuseum, waar ook onze Vlaamse Primitieven een zaaltje hadden. De meneer in de winkel maakte maar al te graag een praatje. Hij was al in Brussel en Brugge geweest en kende ons land vrij goed, terwijl de meesten hier nog nooit over België gehoord hebben. Nu nog iets eten, souvenirs kopen, brood kopen, valiezen maken en Elena brengt ons naar onze laatste trein die om 20 over 5 vertrekt naar Vladivostok!